The Bilingual Programme

We are now in the second year of the bilingual programme, having begun in 2017. The aim of the programme is to use subjects such as history or biology as a means to improving our children’s ability to communicate in English. The students learn the content of these (and other) subjects in English as well as Spanish and through motivating, communicative activities – with the help of Chaucer Larson, our language assistant - they have the opportunity to practise and develop their foreign language skills.

The programme is currently offered to our first-year students – through biology/geology and geography/history - and those in the second year – through geography/history and physics/chemistry. Next year, we will offer a bilingual education to the first three year groups, and the whole of “ESO” from 2020.

The emphasis in bilingual lessons in years one and two is very much on oral communication, with the focus widening to include written production in the 3rd and 4th years.

As well as formal learning, the bilingual programme offers our children opportunities to get to know the culture of English-speaking countries. In this regard, the work of our American language assistant is crucial, as he can give first hand information on topics such as food, sport, schools, Thanksgiving and Halloween.

Our trip to Gibraltar in May gave many children the opportunity to have direct contact with British culture for the first time and to try out their language skills in an authentic situation. A similar trip is likely to take place during this school year.

At the end of June 1st year students from the bilingual programme took part in an interview with three British children who came to visit our school. The activity was a great success and allowed our children to find out what it is like to be a pupil in a British school.

If you have any questions regarding the bilingual program, we would love to here from you at Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. and if you would like to see for yourselves what a bilingual education means at IES Santo Reino, you will have the opportunity to do so at our Bilingual Open Day during the second term. We look forward to seeing you!

El Programa Bilingüe

El IES Santo se convirtió en Centro Bilingüe para el curso 2017 – 2018. Estamos ahora en el segundo año del programa. El objetivo principal del bilingüismo como recurso educativo es usar materias no lingüísticas, tal como la historia o la biología como vehículo para mejorar la capacidad de nuestros alumnos de comunicar en otro idioma, en nuestro caso, el inglés.

Los alumnos aprenden los contenidos de estas asignaturas tanto en inglés como en castellano y a través de actividades comunicativas y motivadoras – además de la ayuda de Chaucer Larson, nuestro auxiliar de conversación estadounidense – tienen una oportunidad auténtica para practicar y desarrollar sus competencias lingüísticas en un idioma que no es el suyo.

Durante este curso, el programa se ofrece a alumnos de 1º ESO en biología / geología y geografía / historia y 2º ESO en geografía / historia y física y química. El próximo curso, ofreceremos una enseñanza bilingüe hasta 3º ESO y a todos los grupos de la Educación Secundaria Obligatoria a partir de 2020.

Durante los dos primeros cursos, hacemos hincapié en la comunicación oral y en 3º ESO y 4º ESO ampliaremos el enfoque para incluir más producción escrita.

Además de un aprendizaje formal, nuestro programa bilingüe ofrece la oportunidad de conocer la cultura de países de habla inglesa. A este respecto, el trabajo del auxiliar de conversación es fundamental, ya que nos puede proporcionar información de primera mano sobre temas como la comida americana, los deportes, Halloween o Acción de Gracias.

Nuestro viaje a Gibraltar en mayo les dio a muchos de nuestros alumnos la ocasión de tener un contacto directo con la cultura británica por primera vez. Se está planificando una excursión parecida durante este curso.

En junio, alumnos de 1º ESO participaron en una entrevista con tres niños ingleses que visitaban nuestro centro. La actividad fue un gran éxito y les permitió a los niños españoles entender un poco más sobre el día a día de un niño británico.

Si tiene cualquier duda sobre el programa bilingüe, puede ponerse en contacto con nosotros al email siguiente: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. y si desea experimentar una clase bilingüe en persona, ¿por qué no acudir a nuestra Jornada de Puertas Abiertas sobre el Bilingüismo que se llevará a cabo durante el segundo trimestre? ¡Tenemos muchas ganas de conocerlos!